Bemutatkozás
2022. december 25. írta: szakalbor

Bemutatkozás

Szakál Zoltánnak hívnak, 1978-ban születtem. A Neszmélyi Borvidék, ászári körzetéhez tartozó kis faluban Vérteskethelyen nőttem fel. Nagyszüleimnek volt egy kevés szőlőjük és a megtermelt gyümölcsből minden évben készítettek bort (saját fogyasztásra), főként Ezerjó és Rizlingszilváni fajtákból. Sőt az első bort még a hosszú életet megélt, dédnagyapám kóstoltatta meg velem, hogy megjöjjön az étvágyam az ebédhez. Neki Chardonnay szőlője is volt, emlékszem a legfinomabb bort mindig abból készítették.

A Tatán töltött gimnáziumi évek után, felvételt nyertem a budapesti Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetemre. 2001-ben fejeztem be a tanulmányaimat, Élelmiszer-technológus mérnökként (bor és üdítőital). Még ugyanabban az évben kerültem Villányba, mint borász gyakornok.

2002-től a Csányi Pincészetnél dolgoztam borászként, majd borászati vezetőként. 2011-től pedig borászati- és termelésvezető, azaz főborász lettem 2022. áprilisáig. 2021-ben érett meg bennem a gondolat, hogy szeretnék több borászattal, több borvidéken is foglalkozni. Úgy érzem megfelelő tapasztalatot szereztem, hiszen az elmúlt 21 évben több, mint 500000 mázsa szőlő feldolgozásában vettem részt és az ez idő alatt letöltött, ~35 millió palack bor, nagyobb részét már az én irányításommal készítettük el. Emellett számos, hasznos külföldi tanulmányúton, konferencián és szakkiállításon vettem részt és több külföldi szakemberrel dolgoztam együtt.

Az utóbbi néhány évben a szakmai vezetésemmel készült el egy szőlőfeldolgozó garat és megújult az irányított vörösborerjesztő rendszer, kiegészülve 4 db, 550 hl-es tartállyal. Emellett a tárolókapacitást is bővítettük egy 18200 hl-es új borászati üzemmel, ahol korszerű eszközökkel lehet elkészíteni a reduktív fehér és rozéborokat. A 2022. év végéig tanácsadóként maradtam a Csányi Pincészetnél.

2023-ban pedig egyéni vállalkozóként, megkezdtem a borászati tanácsadói tevékenységet.

A bejegyzés trackback címe:

https://szakalbor.blog.hu/api/trackback/id/tr4618010488
süti beállítások módosítása