Tapasztalat
2023. január 31. írta: szakalbor

Tapasztalat

Eddigi pályafutásom során leginkább vörös és rozéborokkal foglalkoztam, de az elmúlt néhány évben több ezer hl fehérbort is készíthettem Irsai Olivér, Olaszrizling és Chardonnay fajtákból. Sőt 2016-tól a pezsgő alapborok erjesztésében és stabilizálásában is hasznos tapasztalatokat szereztem.A reduktív fehérboroktól, a könnyű vörösborokon át a hosszan érlelt, prémium minőségű borokig egy kis pezsgővel fűszerezve, sok fajtával és borstílussal dolgoztam. A szürettől, az erjesztésen, a különböző érleléseken és borkezeléseken át, a palackozásig irányítottam több, mint egy tucat ember munkáját.

Évről-évre az összes hazai nagy élelmiszer-üzletlánc tendereinek megfelelő borokat kellett készítenem/házasítanom (pl: ALDI, Lidl, Aauchan, Spar...). De természetesen az export piacokra is sokszor készítettem, "egyedi" megrendelésre, nagyrészt vörösborokat (pl: UK, Kína, Németország, Kanada...).

Belekóstoltam a márkaépítésbe, valamint borkóstolókat, vacsorákat tartottam és szerveztem is. Több alkalommal előadóként szerepltem helyi és országos szakmai konferenciákon. Rendszeres résztvevője vagyok a villányi, siklósi, regionális és országos borversenyeknek egyaránt.

Végül, de nem utolsó sorban 15 éve tagja vagyok a Villányi Borvidék Borbíráló Bizottságának (VBBB) és a kezdetektől (2014) a Villányi Franc Bizotttságnak is. Emellett aktív szerepet vállaltam a Villányi REDy létrehozásában, és a mai napig segítem a Villányi Marketing Műhelyt ebben a témában. A Villányi Borkör (további infó a galériában) progjamjainak főszervezőjeként, a kóstolásokkal, szakmai megbeszélésekkel, próbáljuk a borvidéken dolgozó kollégákkal együtt, még jobbá tenni az itt készülő borokat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szakalbor.blog.hu/api/trackback/id/tr3318038032
süti beállítások módosítása